Jak przygotować auto do nałożenia wosku?

Odpowiednie przygotowanie auta przed nałożeniem wosku jest bardzo ważne. Dlaczego? Od tego zależy trwałość wosku oraz końcowy wygląd auta. Wosk jest jedną z wielu form zabezpieczenia lakieru. Mimo upływającego czasu i coraz to nowszych technologii, ta forma zabezpieczenia lakieru wciąż ma wielu zwolenników. Twierdzą oni, że nakładanie wosku, to chwila odpoczynku i relaksu po ciężkiej pracy z myciem i polerowaniem. Tak zwana wisienka na torcie. Poniżej przedstawiamy Wam jak krok po kroku przygotować lakier do nałożenia wosku.

1. Mycie

Wszystkie prace przy lakierze rozpoczynamy od dokładnego mycia detailingowego. Instrukcję jak je wykonać znajdziecie we wcześniejszych artykułach.

2. Tar and glue, czyli produkt do usuwania smoły i żywicy

Pamiętajmy, że ten produkt stosujemy tylko na suche i zimne auto. Tar and glue nakładamy najlepiej na całe auto, odczekujemy kilka minut (zgodnie z zaleceniami producenta) i spłukujemy.

3. Deironizer, czyli produkt do usuwania opiłków metalicznych

Najpierw osuszamy lakier i na całe auto nakładamy deironizer. Warto wybrać nieco gęstszy, żeby nie zasechł szybko na aucie. Po kilku minutach możemy wspomóc działanie gąbką lub rękawicą poprzez rozprowadzenie deironizera po lakierze. Następnie dokładnie spłukujemy. Auto może pozostać mokre do następnego kroku.

4. Glinkowanie, czyli mechaniczne wyciąganie zabrudzeń, które wystają z lakieru

Glinkowanie jest ostatecznym etapem oczyszczenia lakieru. Przed rozpoczęciem powinniśmy sprawdzić stan lakieru, gdyż może się okazać, że w naszym przypadku nie jest ono potrzebne, a lakier już po dekontaminacji chemicznej jest w dobrej kondycji. Jeśli jednak dalej czujemy pod ręką niedoskonałości wbite w lakier, to do glinkowania możemy użyć następujące produkty i przybory:

Glinka – to trochę jak plastelina. Przed jej użyciem należy wypracować ją w dłoniach, żeby zrobiła się bardziej elastyczna. Koniecznie używajcie lubrykantów pod glinkę, które minimalizują ryzyko zarysowania auta. Z glinki formujemy placuszka, pokrywamy glinkę oraz element, na którym będziemy pracować, lubrykantem i podłużnymi ruchami przecieramy element, bez użycia docisku. Gdy zobaczymy, że na glince jest dużo zabrudzeń, zagniatamy je do środka.

Rękawica – dla niektórych wygodniejsza niż glinka. Jest to specjalna rękawica, która zazwyczaj z jednej strony ma glinkę, a z drugiej mikrofibrę. Przy pracy rękawicą warto mieć wiadro z szamponem, w którym będziemy płukać rękawicę. Działamy podobnie jak z glinką. Nakładamy lubrykant na rękawicę oraz element, na którym będziemy pracować, działamy podłużnymi ruchami bez docisku.

Ręcznik – pokryty powłoką działającą na identycznej zasadzie jak glinka do lakieru. Zaletą ręcznika jest duża powierzchnia działania. Podobnie jak w przypadku rękawicy do glinkowania trzeba mieć wiadro z szamponem do płukania ręcznika. Działamy tak samo jak poprzednimi produktami. Pamiętajcie, że lubrykantu lepiej użyć za dużo niż za mało.

5. Mycie

Po glinkowaniu lakieru ponownie myjemy samochód. Dopiero po ponownym umyciu i osuszeniu możem przejść do następnego kroku.

6. Cleaner, czyli peeling lakieru

Cleaner to produkt, który ma za zadanie oczyścić lakier na przykład z oksydacji (warstwy utlenionego lakieru), śladów po twardej wodzie, a nawet mikro zarysowań, szczególnie jeżeli nakładamy go maszynowo. Cleanery mogą różnić się w zależności od siły działania. Dla przykładu:

Dodo Juice Lime Prime – średnie cięcie

Dodo Juice Critical Finish – najmniejsze cięcie

Dodo Juice Depth Charge – średnie / większe cięcie

Cleaner nakładamy na aplikator gąbkowy i rozkładamy na element, podłużnymi ruchami wypracowujemy. Gdy już praktycznie nie będzie cleanera na elemencie, ściągamy resztę mikrofibrą.

7. Odtłuszczanie

W zależności od użytego przez nas cleanera na tym etapie może być potrzebne odtłuszczenie powierzchni. Zawsze powinniśmy zapoznać się z instrukcją na produkcie i użyć go zgodnie z wizją producenta, aby uzyskać najlepszy efekt wizualny oraz maksymalną trwałość.

8. Twardy wosk

Wybranie wosku z szerokiej oferty nie jest łatwe. Jeżeli nie masz swojego ulubieńca i potrzebujesz pomocy, możesz zadzwonić lub napisać do Detailing House. Z chęcią pomożemy dobrać najlepszy wosk do twojego auta lub motocykla.

Wosk jest bardzo wydajnym produktem. Na auto zużywamy go jedynie około 5 g. Do nakładania używamy aplikator gąbkowy, który wkładamy do słoiczka z woskiem i robimy nim pół obrotu, następnie nakładamy na wybrany element. Po podanym przez producenta czasie ściągamy nadmiar wosku puszystą mikrofibrą i docieramy gładką mikrofibrą.

Przygotowanie auta do nałożenia wosku to dość czasochłonny proces, ale jeżeli zależy nam na wyglądzie i trwałym efekcie, to warto raz na jakiś czas przez to przejść. Pamiętajmy, że wosk również pomaga nam w czyszczeniu auta, brud o wiele mniej przywiera do samochodu, a w przypadku ptasich odchodów czy owadów, które zebraliśmy na trasie, wosk daje nam czas na reakcję, ponieważ zabrudzenia nie wnikają od razu w karoserię.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie
napisał/a:
Pokazuje 1-1 z 1 opinii