Futra Polerskie

Futro polerskie do lakieru samochodowego

Chociaż futro polerskie może kojarzyć się z powierzchownym i delikatnym ścieraniem lakieru samochodowego, to w praktyce to dość miękkie futerko wykorzystuje się do głębszego i bardziej inwazyjnego polerowania, które wymaga dodatkowego wykończenia jeszcze miększymi gąbkami polerskimi. Okazuje się, że futro do polerki można stosować zamiast twardych padów polerskich. Jakie są jego rodzaje, które z nich najlepiej się sprawdzi przy polerowaniu Twojego samochodu oraz jakie są wady i zalety ich stosowania.

Futro do polerki, czyli głębokie ścieranie lakieru samochodowego

Do wygładzenia głębokich, bardzo widocznych zarysowań karoserii, futro polerskie sprawdzi się o wiele lepiej niż miękkie gąbki do polerowania, ponieważ ściera grubszą warstwę lakieru. Dlatego z takich końcówek do polerki mechanicznej korzystają profesjonaliści. Jeśli nie masz doświadczenia w dbaniu o karoserię, futro polerskie na początek nie będzie najlepszym wyborem. Ponadto przez agresywne działanie na lakier, po zakończeniu polerowania, konieczne okaże się nadanie karoserii blasku za pomocą miękkich padów do polerowania.

Zalety futra polerskiego

Prawidłowe używanie futra do polerki ma znacznie więcej zalet niż wad. Specjaliści zwracają uwagę na kilka korzyści z ich stosowania takich jak:

  • skuteczne usuwanie głębokich rys i zadrapań;
  • wysoka moc cięcia;
  • ścieranie stosunkowo grubej warstwy lakieru samochodowego;
  • dobra wentylacja podczas polerowania;
  • nie przypalają lakieru;
  • możliwość pielęgnacji starszego i twardszego lakieru;
  • możliwość pracy bez używania dodatkowych środków ściernych.

Na co uważać podczas polerowania lakieru samochodowego futrem do polerki?

Nieumiejętne używanie futra polerskiego może zaszkodzić lakierowi, dlatego polerując auto takim futrem, trzeba zwracać uwagę m.in. na:

  • zbyt głębokie przetarcie lakieru;
  • odpowiednie regulowanie siły nacisku;
  • pracę na małych obrotach polerki akumulatorowej;
  • gładkie ślizganie się futra po krawędziach powłoki lakierniczej;
  • przygotowanie samochodu przed rozpoczęciem polerowania (kompleksowe czyszczenie powierzchni).

Podsumowując, futro do polerki dobrze poradzi sobie z maskowaniem nawet głębokich i bardzo widocznych zarysowań, jednak nie sprawi, że lakier będzie mieć wysoki połysk. Usuwa grubą warstwę czyszczonej powierzchni, dlatego nie jest najlepszym wyborem dla osób, które nie mają doświadczenia w polerowaniu samochodu.